Google
Anders cykelblogg: Presentation del4

onsdag 27 februari 2008

Presentation del4

Combacken på hemmaplan

Under våren åkte jag hem för att tävla på Svensk mark och det började mycket lovande. Seger vid de två första etapperna samt en total 2:a plats efter Tomas "Gotland" Lövkvist vid Västerås 2dagars visade att min utvecklings och formkurva fortfarande pekade uppåt. De längre loppen var fortfarande lite tuffa för min grund men farten fans helt klart i benen. I Juni återvände jag till Monaco för mer uppbyggande träning inför de svenska mästerskapen och här träffade jag även min blivande sambo Caroline som tillsammans med mina lagmedlemmar i CK ECI Champion hälsade på för ett förberedelseläger till SM. Visst hade vi träffats innan men det var under denna vecka som romantiken började på riktigt.

SM 2003 Sunne

Jag satsade stenhårt på tempoloppet och hade en målsättning på bland de 20 bästa. Hela loppet om 50km flöt som smör och under vissa delar kändes det som att jag var oslagbar. En åttondeplats gav en fantastisk inledning på SM veckan. När alla cyklister kommit i mål kunde jag även titulera mig själv min första medalj på ett SM för elitcyklister en bronspeng i tempolopp för lag. Veckan fortsatte med lagtempo där jag tillsammans med Tomas Grönqvist och Daniel "Dojan" Eriksson kunde kamma hem ytterligare en bronspeng. Laget fortsatte sin framgångsrika vecka med ytterligare en bronsmedalj till "Dojan" vid kortbane SM och veckan var mycket lyckad. Mitt tempolopp på SM skulle senare ge en plats vid det internationella tempoloppet Firenze-Pistoia där jag fick äran att dra på mig den då blå vita dräkten för Italienska Amore & Vita.

Inga kommentarer: